کتابخانه عمومی نطنز

پرتال خبری


عکس خبر  عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛
  شهرداری‌ ملزم به پرداخت نیم‌ درصدها به نهاد کتابخانه‌ها است 

لاله افتخاری با اشاره به الزام پرداخت سهم نیم درصد شهرداری ها به نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: شهرداری علت تخصیص نیافتن این مسئله را درآمد ناکافی عنوان می‌کند اما تعامل جدیدی با شهرداری داشته‌ایم و قول داده‌اند که این اتفاق بیفتد...


به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، لاله افتخاری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه دیباچه رادیو کتاب در خصوص نیم درصدهایی که شهرداری ها باید به بحث کتابخوانی اختصاص دهند، گفت: شهرداری ها ملزم به انجام این کار هستند اما معمولاً کمتر انجام می شود.

وی در ادامه افزود: این مراکز علت این کار را درآمد ناکافی عنوان می کنند و همین مسئله باعث می شود تا توجه کمی به این موضوع داشته باشند.

افتخاری همچنین گفت: در جلسه ای که اخیراً با آقای مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و معاونان ایشان داشتیم قرار بر این شد که تعاملی با شهرداری صورت بگیرد و در خصوص این مسئله اقدامات لازم انجام شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: شهرداری با توجه به قانونی که وجود دارد، ملزم است تا سهم خود را در این زمینه بپردازد و نهاد کتابخانه ها را حمایت کند؛ اما با پیگیری هایی که ما انجام دادیم معمولاً این مسئله تحقق پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه نظارت این مسئله بر عهده نمایندگان است، گفت: ما در بحث استان تهران گام به گام اقدامات لازم را انجام می دهیم و به تعاملی هم رسیده ایم؛ استان های مختلف نیز که عضو این گروه هستند باید مسئولیت شان را جدی بگیرند چون این سرمایه گذاری تاثیر زیادی به فرهنگ کتاب و کتابخوانی می گذارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی