کتابخانه عمومی نطنز

پرتال خبری


عکس خبر  پرتال نهاد کتابخانه ها؛
 آغاز مرحله دوم طرح انتخاب کتاب توسط کتابداران از هفته آینده

محمد اله یاری فومنی از آغاز اجرای مرحله دوم طرح انتخاب کتاب توسط کتابداران از شنبه دهم مرداد و ادامه آن به مدت یک هفته کاری خبر داد. ...



محمد‌ اله یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: پس از اجرای موفقیت‌آمیز مرحله اول انتخاب کتاب توسط کتابداران و دریافت بازخوردهای امیدبخش آن، با همت اداره کل منابع فهرست منشوراتِ چاپِ اول ۴ سال گذشته کشور که مجموعاً شامل حدود ۱۹۰ هزار عنوان است برای انتخاب در اختیار کتابداران قرار خواهد گرفت.

 

‌وی در ادامه ضمن اشاره به سیاست‌های متنوعی که برای تأمین و ارسال منابع پیش‌بینی شده بیان کرد: در فرآیند اجرای دو مرحله‌ای این طرح (موضوع مجموعه‌سازی غیرمتمرکز که در نشست‌های مشترک با اساتید اطلاع‌رسانی و کتابداری هم به آن اشاره شده بود) در حال اجراست، به نحوی که در این طرح کتابداران محترم با توجه به شناختی که از نیاز مخاطبان و جغرافیای فرهنگی کتابخانه‌های خود دارند، اقدام به انتخاب منابع مورد نیاز می‌کنند.

 

اله‌یاری همچنین اضافه کرد: برای توجه ویژه به موضوع عدالت فرهنگی، در این مرحله برخلاف تمامی روش‌های اجراشده تا کنون، بیشترین اعتبار به کتابخانه‌های روستایی تعلق یافته و کتابداران این بخش‌ها می‌توانند منابع بیشتری را برای غنی‌سازی مخازن کتابخانه خود انتخاب کنند.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در پایان با ابراز امیدواری نسبت به همکاری مناسب ناشران کشور مانند مرحله اول تصریح کرد: پس از تجمیع درخواست‌های کتابداران، مراحل سفارش، دریافت و ارسال منابع به کتابخانه‌ها آغاز می شود و امیدواریم ارسال آثار انتخاب شده به کتابخانه‌ها با سرعت و دقت مناسب انجام شود.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۷
کتابدار

انتخاب

کتاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی