کتابخانه عمومی نطنز

پرتال خبری



عکس خبر

  به نقل از معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ؛
  استان اصفهان حائز رتبه اول عضویت سراسری اعضای کتابخانه های عمومی در کشور شد 

معاون مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اصفهان گفت: با تمهیدات انجام شده، امکان استفاده از خدمات عضویت سراسری و امانت بین کتابخانه ای از ابتدای سال جاری در کتابخانه های عمومی استان اصفهان فراهم شده است و این استان از این حیث رتبه اول را در کشور داراست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان، امیر هلاکویی با اشاره به ورود اطلاعات بیش از 100 هزار نفر از اعضا در طرح عضویت سراسری، اظهار داشت: طرح عضویت سراسری و امانت بین کتابخانه ای برای سهولت در امر تحقیق و پژوهش و ایجاد فضایی برای استفاده آسان مردم و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی به ویژه پژوهشگران، از فضاهای کتابخانه های عمومی سراسر کشور و استان طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح برای اعضای متقاضی، کارت عضویت سراسری صادر می شود، گفت: اعضای کتابخانه های عمومی با در دست داشتن کارت عضویت سراسری می توانند با عضویت در یک کتابخانه از خدمات سایر کتابخانه های عمومی شهرستان، استان و کشور استفاده کنند.

هلاکویی با بیان اینکه استفاده از خدمات کتابخانه های عمومی بدون داشتن کارت عضویت امکان پذیر نیست، خاطر نشان کرد: داشتن کارت عضویت سراسری تنها به منزله استفاده از منابع کلیه کتابخانه های عمومی کشور است و استفاده از سالن مطالعه کتابخانه های عمومی را شامل نمی شود.

رییس اداره امور کتابخانه های استان حداکثر تعداد کتاب به امانت گرفته شده را برای هر عضو در هر نوبت 5 کتاب ذکر کرد و افزود: این مقدار در طرح عضویت سراسری و امانت بین کتابخانه ای افزایش نمی یابد.

وی ایجاد شرایط آسانتر برای دسترسی به مخازن کتابخانه های عمومی را از ویژگی های سامانه اینترنتی مدیریت کتابخانه های عمومی دانست و افزود: امکان ارائه درخواست عضویت، سفارش و رزرو کتاب، تمدید مهلت بازگشت کتاب و امانت بین کتابخانه ای از دیگر مزیت های این سامانه است.

هلاکویی در پایان یادآور شد: در حال حاضر 162 کتابخانه نهادی و 110 کتابخانه مشارکتی با نزدیک به پنجاه هزار عضو در استان اصفهان مشغول به ارائه خدمات می باشند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۴/۲۵
کتابدار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی